Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Je kunt tijdens het afrekenen in onze webshop kiezen voor een gewenste bezorgdag met Budbee tussen 16:00 en 22:00 uur. Bestel je op werkdagen voor 21.00 uur, dan kun je de volgende dag als bezorgdag kiezen. Op zondag en maandag leveren we niet, je bestelling zal dan op dinsdag bezorgd worden.
Nadat je bestelling is geplaatst, ontvang je van ons een bestelbevestiging en van de gekozen vervoerder (Budbee of PostNL) een bevestigingsmail met een tracking link van jouw bestelling. Je kunt dan in de Budbee app je bezorginformatie toevoegen, je bezorgvoorkeuren aanpassen en de pakketten volgen via de tracking link.
Wordt jouw bestelling met Budbee bezorgd? Via de zowel de Budbee app als een tweede Budbee e-mail die je ontvangt op de bezorgddag, krijg je meer informatie over het tijdstip waarop de bezorging staat ingepland. Je kunt eventueel de bezorgtijd- of dag dan nog aanpassen vóór 13:00 uur en met de trackinglink je pakket(ten) volgen.
Wordt jouw bestelling met PostNL bezorgd? Je ontvangt dan van PostNL een e-mail met track & trace informatie over jouw pakketten op de dag van bezorging. Je kunt bij PostNL geen bezorgtijden aanpassen.
TIP: Download de Budbee App voor Android of Apple en ontvang updates over bestellingen en brieven die onderweg zijn naar jouw adres.
Levering door Budbee: Track & Trace
Zodra je bestelling door Budbee ontvangen is, ontvang je een email vanuit Budbee met een tracking link. Zo kun je in de gaten houden wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Nadat Budbee de pakketten heeft opgehaald, ontvang je een tweede email én een notificatie per sms of een push-notificatie uit de Budbee app met je exacte bezorgtijd. Deze levertijd is op het uur nauwkeurig berekend en is eventueel nog aan te passen vóór 13:00 uur op de dag van levering.
De bestelling wordt bij jouw voordeur geleverd door Budbee van maandag tot en met vrijdag tussen 16:00 en 22:00. Op zaterdag leveren we met PostNL. Mocht je op dat moment niet thuis zijn, dan kun je de bezorging verzetten in de Budbee app. Bezorgingtijden van PostNL zijn helaas niet te wijzigen.
Let op: Budbee biedt jouw pakket maximaal drie keer aan. Ben je drie keer niet thuis geweest op het moment van levering, dan zal het pakket retour komen in ons magazijn. Wij zullen dan orderbedrag minus €6,95 verzendkosten storneren. Dat bedrag zul je binnen 5 werkdagen op je rekening ontvangen. Als je het pakket toch wenst te ontvangen, neem dan direct contact met ons op.
PostNL zal jouw pakket op zaterdag bij het dichtstbijzijnde postpakketpunt afleveren indien je niet thuis bent.
ID-controle bij ontvangst van je bestelling
Bij het ontvangen van je bestelling vraagt de bezorger om je legitimatie. Houd in dit geval je ID-Kaart, paspoort of rijbewijs bij de hand. Wanneer dit pakket is gekocht en er is niemand thuis om het pakket in ontvangst te nemen boven de 18 jaar, dan komt Budbee op een later moment terug om het pakket te bezorgen. Bij PostNL zal het pakket vervolgens afgeleverd worden bij het dichtstbijzijnde postpakketpunt indien je niet thuis bent.
Verzendkosten
Bestellingen tot €60,- euro bedragen €6,95 verzendkosten, bij een bestelling boven de €60,- euro wordt het pakket of meerdere pakketten gratis verzonden. Jouw zending wordt stevig verpakt, zodat het zonder schade bij je thuis wordt geleverd.
Retouradres
Via de Budbee app of via de trackinglink kan 'plan een retour' geselecteerd worden.
Hoe worden mijn bieren verpakt en verzonden?
- Al onze bieren die je los bestelt en bierpakketten worden in één of meerdere dozen ingepakt. Indien je naast een samengesteld bierpakket nog losse bieren bestelt, zullen we de bieren zoveel mogelijk samenvoegen in zo min mogelijk dozen, zodat we ook rekening houden met een stukje duurzaamheid. Het is ons doel om zo veel mogelijk tegelijk te versturen in één verzending, om zowel een stukje CO2 reductie als efficiëntie te behalen in ons verzendproces. Daarmee houden we de verzendkosten voor iedereen zo laag mogelijk. Twee voorbeelden:
- Je koopt twee bierpakketten van 12 stuks: Deze voegen we samen tot één doos van 24.
- Je koopt een Vaderdag bierpakket met 12 stuks (11 bieren + glas) en 6 losse biertjes erbij. Deze voegen we samen tot één doos. - Wil je graag een bierpakket bestellen om aan iemand cadeau te doen? Houd er dan rekening mee dat je deze als aparte bestelling plaatst, zodat je zeker weet dat deze als één doos wordt geleverd.
- Al de samengestelde bierpakketten die je bij ons op de webshop bestelt zijn voorzien van een gave DareToDrinkDifferent verpakking (leuk om te geven) met ludieke bedrukking en staat vol met verrassingen.
- Al onze verpakkingsmaterialen en omdozen zijn van 100% recyclebaar en stevig FSC-karton gemaakt, zodat onze bieren op een duurzame manier worden verzonden.
Vertraging tijdens verzending
Heb je je bestelling nog niet ontvangen, maar is hij wel verzonden? Dan kan het zo zijn dat de levering langer is dan 24 uur. Als je bestelling na drie dagen nog niet geleverd is, stuur ons dan een e-mail met je bestelnummer naar klantenservice@daretodrinkdifferent.nl. Op die manier kunnen we jou direct helpen. Je bestelling kun je te allen tijde volgen met de tracking link in je account op onze webshop. Houd er rekening mee dat we je melding tijdig (binnen 14 dagen) dienen te ontvangen, anders kunnen we je helaas niet meer helpen met je missende pakket.
Levering op andere tijdstippen
Mocht je toch niet thuis zijn op het moment van bezorging, dan kun je op de dag van bezorging vóór 13:00u voor een andere bezorgdag kiezen in de Budbee app.
Soms gaat er iets mis tijdens de verzending...
Dare to Drink Different en Budbee doen er alles aan om jouw bestelling zo snel en zorgvuldig mogelijk te bezorgen. Het kan soms zo zijn dat er iets misgaat. Als dit het geval is zoeken wij een oplossing voor je. Neem dan direct contact op met klantenservice@daretodrinkdifferent.nl
Ik heb een fout gemaakt met het afleveradres! Kan ik dit nog aanpassen?Levering buiten Nederland
Wij leveren onze producten momenteel uitsluitend in Nederland.
Het factuuradres klopt niet, kan ik dit aanpassen?
Het is helaas niet mogelijk om het factuuradres na bestelling aan te passen.