1. Kan ik een order nog aanpassen nadat hij geplaatst is? (zoals aantallen, verzendadres etc.)
- Nadat een bestelling is geplaatst, wordt de bestelling binnen enkele minuten gereed gemaakt voor verzending in het magazijn. Helaas lukt het dus niet meer om na het plaatsen van je bestelling de bestelling nog te wijzigen.
- Je kan je altijd beroepen op de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen en de bestelling retourneren. We geven dan het volledige aankoopbedrag terug. De kosten voor de retournering zijn voor eigen rekening. Wil je weten hoe het retourneren werkt? Lees dan de instructies op onze retourenpagina.
- Je zou vervolgens een nieuwe bestelling kunnen plaatsen via de webshop met de juiste gegevens.
2. Mijn bestelling is niet of niet volledig geleverd
- Vervelend dat je bestelling niet of onvolledig is geleverd. Het kan zijn dat je bestelling door PostNL is kwijtgeraakt, bij het PostNL ophaalpunt is geleverd of onderweg breuk heeft opgelopen en dus retour is gekomen. Check daarom altijd je Track & Trace code die je van ons ontvangt nadat je bestelling is geplaatst.
- Is je bestelling bij het PostNL ophaalpunt geleverd en haal je deze niet op tijd op, dan wordt de bestelling retour gestuurd. Je ontvangt dan het volledige aankoopbedrag terug. De verzendkosten van € 6,95 komen voor rekening van jou.
- Na je bestelling ontvang je een bestelbevestiging per mail én een mail met Track & Trace informatie. Deze tweede mail ontvang je later op de dag of de volgende werkdag, zodra je bestelling bij PostNL aangeboden is. Check deze dus goed!
- Ontvang je meerdere pakketten? Dan ontvang je meerdere Track & Trace codes.
- Laat ons binnen 14 dagen nadat je besteld hebt weten als je bestelling niet of onvolledig is geleverd. Indien je na 14 dagen pas melding maakt van missende producten, kunnen we dit helaas niet meer uitzoeken.
3. Mijn bestelling is op het verkeerde adres of de verkeerde afhaallocatie geleverd
- Vervelend dat je bestelling niet op het juiste adres is geleverd. We adviseren je om je Track & Trace informatie te raadplegen die via de mail aan je is verstrekt. Deze ontvang je dezelfde dag of de eerstvolgende werkdag in je mailbox. Daar kun je achterhalen waar het pakket nu is, zodat je het zelf kunt ophalen.
- In het geval je zélf het adres verkeerd hebt ingevuld, komt het hoogstwaarschijnlijk via de post terug bij ons. Houdt dus je Track & Trace informatie goed in de gaten. In dat geval zullen we je geld terugstorten minus de verzendkosten en kun je zelf een nieuwe bestelling plaatsen met het juiste adres.
- Indien je het adres zelf wél goed hebt ingevuld, maar de bestelling alsnog op de verkeerde plek is beland, kun je het beste contact opnemen via de klantenservice om het uit te zoeken.
- Houd er rekening mee dat het soms een paar werkdagen kan duren voor je dan uitsluitsel hebt. Dit heeft namelijk wat tijd nodig om uit te zoeken.
- Je kunt eventueel zelf ook contact leggen met de vervoerder die het pakket bij jou bezorgt (zie Track & Trace). Als je via PostNL het pakket hebt ontvangen, kan dat bijvoorbeeld hier.
4. Mijn bestelling bevat producten die ik niet heb besteld
- Bedankt voor je bestelling bij Dare to Drink Different! Vervelend dat je pakket de verkeerde producten bevat. Onze excuses voor het ongemak.
- We zullen je bestelling zo snel mogelijk completeren door je de niet geleverde producten na te sturen. Laat ons daarom weten welke producten je nog mist. Uiteraard mag je de reeds ontvangen producten houden.
5. Ik wil graag een bierpakket cadeau doen. Kan dat?
- Zeker weten! Je kunt tijdens het afrekenen een afleveradres opgeven wat afwijkt van het factuuradres. Zo krijg jij dus de factuur, maar wordt het pakket verstuurd naar iemand die het cadeau ontvangt.
- Tip: Vul in de aanhef wellicht jouw naam of kort bericht toe, zodat diegene weet waar het vandaan komt.
- Alle samengestelde bierpakketten die je bij ons op de webshop besteld zijn voorzien van een gave Dare to Drink Different verpakking (leuk om te geven) met ludieke bedrukking en staat vol met verrassingen.
- Let op: Houd er rekening mee dat je een cadeau als aparte bestelling plaatst. Ook als je hem laat verzenden naar je thuisadres. Zo weet je zeker dat deze als één doos wordt geleverd.
6. Hoe worden mijn bieren verpakt en verzonden?
- Bierpakketten en alle bieren die je los bestelt worden in één of meerdere dozen verpakt. Indien je naast een samengesteld bierpakket nog losse bieren bestelt, zullen we de bieren zoveel mogelijk samenvoegen in zo min mogelijk dozen. In het kader van duurzaamheid is ons doel om zo veel mogelijk tegelijk te versturen in één verzending. Hiermee streven we naar zowel een stukje CO2 reductie als efficiëntie in ons verzendproces. Daarmee houden we de verzendkosten voor iedereen zo laag mogelijk. Twee voorbeelden:
- Je koopt twee bierpakketten van 12 stuks: Deze voegen we samen tot één doos van 24.
- Je koopt een Vaderdag bierpakket met 12 stuks (11 bieren + glas) en 6 losse biertjes erbij. Deze voegen we samen tot één doos. - Wil je graag een bierpakket bestellen om aan iemand cadeau te doen? Houd er dan rekening mee dat je deze als aparte bestelling plaatst, zodat je zeker weet dat deze als één doos wordt geleverd.
- Al de samengestelde bierpakketten die je bij ons op de webshop bestelt zijn voorzien van een gave Dare to Drink Different verpakking (leuk om te geven) met ludieke bedrukking en staat vol met verrassingen.
- Al onze verpakkingsmaterialen en omdozen zijn van 100% recyclebaar en stevig FSC-karton gemaakt, zodat onze bieren op een duurzame manier worden verzonden.
7. Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, hoe kan dat?
- Bedankt voor je bestelling bij Dare to Drink Different! Vervelend dat je nog geen bestelbevestiging hebt ontvangen.
- Heb je je SPAM mailbox ook al bekeken? Soms kan het zijn dat een mail van ons daar in belandt.
- Bij geen ontvangst van een orderbevestiging, bekijk dan ook even of het bedrag reeds is afgeschreven. Als dat het geval is, neem dan contact met ons op. Wij zullen kijken of de bestelling in ons systeem staat en de bevestigingsmail nasturen.
8. Wat is jullie levertermijn?
- Onze standaard levertermijn is levering binnen één werkdag.
- Je kunt zelf je voorkeur voor levering aanpassen tijdens het afrekenen in de webshop. Je kan bijvoorbeeld ook je bestelling op afhaallocaties laten afleveren of kiezen voor levering in het weekend.
9. Waar kan ik de THT van jullie product terug vinden?
- Wij zorgen er voor dat de bieren die jij ontvangt ruim voldoende houdbaar zijn, zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
- Bieren die niet lang houdbaar meer zijn, zullen we altijd tegen een gereduceerde prijs aanbieden. Die kun je terugvinden op de pagina ‘SALE’.
- We bieden een heel breed assortiment aan van bieren die soms wel 10 jaar houdbaar zijn tot specials van brouwerijen die hun bieren brouwen met een THT van maximaal 6 maanden na afvullen bij de brouwerij. Je kunt je voorstellen dat deze bieren geen maanden houdbaar meer zijn zodra wij ze verkopen op onze webshop.
- Daarnaast is het door ons wisselend assortiment lastig om van elk product de exacte THT data aan te geven bij aankoop.
- Wij streven ernaar dat de THT van onze bieren die we verkopen minimaal 3 maanden geldig zijn en we garanderen dat de bieren die we verkopen áltijd nog minimaal 1 maand houdbaar zijn.
- Voor producten die minder dan 1 maand houdbaar zijn wordt een korting van 25% gegeven, de houdbaarheidsdatum wordt dan altijd op de pagina weergegeven.
10. Kan ik ook bier in een cadeauverpakking bestellen?
- We bieden verschillende Biercadeaus aan op onze webshop die als giftpack te verkrijgen zijn met glas en flesjes. Deze biercadeaus zullen nog voorzien worden van een stevige omdoos en opvulmateriaal, zodat de biercadeaus daadwerkelijk stevig verzonden worden en wij zeker weten dat ze heel aankomen op de plaats van bestemming.
- Alle bierpakketten die je kunt vinden op onze webshop zijn voorzien van een gave Dare to Drink Different omdoosverpakking met leuke bedrukking en een QR code (verrassing…!).
11. Wat zijn jullie betaalmogelijkheden?
- Onze standaard betaalmethoden zijn iDeal, Apple Pay, Google Pay en Creditcard zoals Visa/Mastercard.
- Je kunt zelf je voorkeur voor levering aanpassen tijdens het afrekenen in de webshop. Je kan bijvoorbeeld ook je bestelling op afhaallocaties laten afleveren of kiezen voor levering in het weekend.
12.Verzenden jullie ook op zaterdag?
- Ja. We leveren van maandag t/m zaterdag. Wij verzenden alle pakketten de volgende dag, mits ze voor 21:00 uur 's avonds zijn besteld. Als je dus op vrijdagavond voor 21:00 uur hebt besteld, verzenden wij je bierpakket(ten) op zaterdag.
13. Verzenden jullie ook naar het buitenland?
- Helaas verzenden we momenteel alleen binnen Nederland.
14. Kan ik mijn bestelling volgen met een Track & Trace nummer?
- Zodra je een bestelling plaatst, krijg je vervolgens dezelfde dag óf de eerstvolgende werkdag Track & Trace (T&T) informatie van onze vervoerder per mail waarin de informatie over je zending te volgen is.
- Heb je geen T&T ontvangen? Check dan je SPAM inbox en je ingevoerde mailadres bij de bestelling goed.
- Indien je het verkeerde mailadres hebt ingevoerd, kunnen we het mailadres nog aanpassen en de T&T nasturen.
- TIP: Download de PostNL app en ontvang updates over bestellingen en brieven die onderweg zijn naar jouw adres.
15. Ik heb mijn order nog niet ontvangen, hoe kan dat?
- Bedankt voor je bestelling bij Dare to Drink Different! Vervelend dat je bestelling niet tijdig is geleverd. Onze excuses voor het ongemak. We zijn afhankelijk van onze vervoerder.
- Het kan zijn dat bestelling nog onderweg is of misschien onderweg breuk heeft opgelopen en dus retour is gekomen. Check daarom altijd je Track & Trace code die je per email ontvangt nadat je bestelling is geplaatst.
- Indien je binnen vijf bezorgdagen na je datum van bestelling nog steeds niks ontvangen hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
- We zijn afhankelijk van onze leveranciers (PostNL etc.) die onze bierpakketten zo snel mogelijk bij jou afleveren. Het kan zijn dat er soms een dag extra nodig is om de pakketten bij jou te kunnen leveren.
- Op drukke momenten in het jaar kan het zijn dat het wat langer duurt voor je pakket wordt geleverd.
16. Mijn pakket is kwijt, wat nu?
- Indien je binnen vijf bezorgdagen na je afgesproken bezorgdag nog steeds niks ontvangen hebt, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zullen je verder helpen.
- We zijn afhankelijk van onze leveranciers (PostNL etc.) die onze bierpakketten zo snel mogelijk bij jou afleveren. Het kan zijn dat er soms een dag extra nodig is om de pakketten bij jou te kunnen leveren.
- Op drukke momenten in het jaar kan het zijn dat het wat langer duurt voor je pakket wordt geleverd.
17. Ik heb mijn order binnen, maar één of meerdere bieren zijn over datum of ik heb een klacht over de bieren.
- Wij vinden het zeer vervelend dat je een onprettige ervaring hebt gehad met ons product. We stellen het erg op prijs dat je de moeite hebt genomen ons hiervan op de hoogte te stellen.
- Graag ontvangen wij een foto waarop de codes onderop je blikje goed te zien zijn / Graag ontvangen wij een foto waarop de klacht duidelijk te zien is en een foto van het rug-etiket van je flesje.
- Aan de hand daarvan zullen we je klacht verder in behandeling nemen.
- Indien jouw klacht gegrond is, zullen we je uiteraard compenseren voor de vervelende ervaring.
18. Kan ik mijn order nog annuleren?
- Nadat een bestelling is geplaatst, wordt de bestelling binnen enkele minuten gereed gemaakt voor verzending in het magazijn. We willen je de bieren namelijk zo snel mogelijk leveren! Helaas lukt het dus niet meer om na het plaatsen van je bestelling de bestelling nog te wijzigen of annuleren.
- Je kan je altijd beroepen op de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen en de bestelling retourneren. We geven dan het volledige aankoopbedrag terug. De kosten voor de retournering komen voor rekening van jou. Wil je weten hoe het retourneren werkt? Lees dan de instructies op onze retourenpagina.
- Je zou vervolgens een nieuwe bestelling kunnen plaatsen via de webshop met de juiste gegevens.
19. Kan ik mijn order nog retourneren?
- Je kan je altijd beroepen op de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen en de bestelling retourneren. We geven dan het volledige aankoopbedrag terug. De kosten voor de retournering komen voor rekening van jou.
- Raadpleeg onze retourenpagina voor de retourvoorwaarden en het proces om je bestelling te retourneren.
- Je zou vervolgens een nieuwe bestelling kunnen plaatsen via de webshop met de juiste gegevens.
20. Waarom worden mijn bierpakketten en losse bieren in één pakket bezorgd?
- Wij proberen alles zo efficiënt mogelijk te versturen. Dat doen wij onder andere voor het milieu aangezien wij dat belangrijk vinden. Hierdoor kan het voorkomen dat jouw pakket(ten) en bieren samen ingepakt worden en niet worden verstuurd als losse pakketten.
- Wij kunnen daarom helaas niet garanderen dat de door jou bestelde pakketten ook daadwerkelijk als losse pakketten verzonden worden.
- Het is mogelijk om losse bierpakketten te versturen. In dat geval kun je losse bestellingen aanmaken in onze webshop, zodat je het bierpakket eventueel naar iemand anders kunt sturen
21. Kan ik bij jullie cadeaubonnen kopen?
- Jazeker! Je kunt bij ons verschillende cadeaubonnen kopen op de speciale cadeaubonnen pagina. Doorloop de stappen eenvoudig om de cadeaubon aan te schaffen in onze webshop.
- De cadeaubon is geldig voor alle producten op de webshop en dus alleen online te gebruiken.
22. Kan ik bij jullie een grote partij bier in 1 x kopen?
- Er zit bij ons geen bestedingslimiet aan je bestelling. Zodra je meer bieren bestelt dan wij voorradig hebben, zal het systeem vanzelf een foutmelding geven en aangeven welke aantallen nog beschikbaar zijn van het bier.
- Wil je een grote of zakelijke bestelling plaatsen? Neem dan contact met ons op via info@daretodrinkdifferent.nl voor de mogelijkheden.
23. Waar kan ik mijn bierflessen inleveren voor statiegeld?
- De meeste van onze bierflesjes kun je te allen tijde inleveren bij de supermarkt of slijterij. Op het etiket van het flesje kun je aflezen of het statiegeld bevat of niet.
- Indien het flesje statiegeld bevat, is dit automatisch in de prijs op de webshop inbegrepen.
24. Doen jullie ook aan sponsoring?
- Leuk dat je aan ons denkt voor sponsormogelijkheden! Stuur ons je aanvraag vooral in via ons mailadres info@daretodrinkdifferent.nl. Dan kijken wij naar de mogelijkheden van je aanvraag.
- We streven ernaar om binnen 2 werkdagen reactie te geven.
25. Hebben jullie ook glazen/viltjes die bij de diverse bieren horen?
- Al onze merchandise zoals glazen en viltjes zijn beschikbaar bij ons op de webshop. Indien je favoriete bierglas of viltjes van jouw favoriete brouwerij niet op onze webshop staan, zijn deze helaas niet verkrijgbaar op dit moment.
26. Is jullie bier vegan of biologisch?
- Enkele bieren die wij verkopen zijn vegan en/of biologisch. Je kan heel gemakkelijk de vegan en biologische bieren vinden door bij de filters op de alle bieren pagina te gebruiken en te filteren op dieetwensen. Ook verkopen wij een speciale Vegan en Biologische Bierbox met verschillende Vegan en Biologische bieren.
- Twijfel je over bepaalde bieren? Neem dan contact met ons op via klantenservice@daretodrinkdifferent.nl of bel ons op 088-6237092.
27. Hebben jullie glutenvrij bier?
- Enkele bieren die wij verkopen zijn glutenvrij. Je kan heel gemakkelijk de glutenvrije bieren vinden door bij de filters op de alle bieren pagina te gebruiken en te filteren op dieetwensen.
- Twijfel je over bepaalde bieren? Neem dan contact met ons op via klantenservice@daretodrinkdifferent.nl of bel ons (088-6237092).
28. Kan ik ook bier in een kratje bestellen?
- Helaas ontvang je bij ons de bieren alleen in dozen of zit er rond jouw aangekochte geschenkverpakking of krat (bijvoorbeeld Houten Krat Cornet) een omdoos. Dat doen we, zodat de bieren heel bij jou aankomen. Kratten bier zijn namelijk niet geschikt voor verzending naar particulieren thuis, zonder dat er een stevige (100% duurzame) kartonnen doos om heen gaat.
- Ben jij geen particulier of wil jij grotere partijen bier bij ons bestellen (in kratten of hele dozen bijvoorbeeld), neem dan contact met ons op via info@daretodrinkdifferent.nl.
Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons dan weten! Mail ons via klantenservice@daretodrinkdifferent.nl.